Igår när jag satt på tunnelbanan såg jag detta:
Otroligt rolig reklam. Mycket bättre än förmaningar och skräckpropaganda. Man blir lätt trött av alla domedagsreklam. Härligt att de ens vågar använda ordet skönare i en reklam som finns i tunnelbanan.
Gick in på sll's hemsida för att läsa mer, det kan du också göra här
Det kommer tydligen även vara en vykortskampanj. På Lafas hemsida kan man läsa mer om det. Man kan även se denna bild:
Anledningen till detta är att spridningen av klamydia ökar och att socialstyrelsen och smittskyddsinstitutet försöker stoppa detta! Läs mer här
3 comments:
Hjälp! Klamman är läskigt, men nog är det en bra reklam!
Det finns ju psykologiska undersökningar som i stor utsträckning visar på att reklamer som skrämmer för mycket tenderar man att ignorera budskapet på. Jag är rädd att jag är en av dom!
Bättring. I know!
Jag tycker kampanjen är bra - förutom att det står på hemsidan att den vänder sig mot unga människor - precis som om inte äldre också hade tillfälliga sexuella relationer.
Och när ska vi höra de första upprörda rösterna i radio och tidningar om detta hemska som barn ska behöva titta på..?
Och att vi vill faktiskt inte få ett finger uppkört i synen när vi sitter på tunnelbanan..!
Tack för tipset.
Hehe, riktigt kul, fingret är liksom som en pickadoll också, käns lite busigt och lekfullt och ett rätt bra perspektiv på saker. Förutom omtänksamhet osv, så är det helt enkelt skönare med sex utan en allvarlig infektion typ.. :)
Post a Comment