Thursday, June 28, 2007

Mer London (dag 4)

Suck, shoppandet går sådär. Jag känner mig ganska frustrerad. Vädret saktar ner, igår regnade det hela tiden när vi var på oxford street. Inställd som jag är på en renodlad shoppingresa är jag såklart frustrerad. Har provat ändlösa mängder skor men bara köpt ett par... dubbelsuck.

Har dock köpt 2 tiaror, en stor, en liten samt en brosch som ser ut som en krona. Bra!

Hoppas bara att jag kommer igång snart, imorgon ska vi till Brighton och träffa Jeppsicans släkt. Lite nervöst... Antar att man borde smila upp sig och göra ett gott intryck. Men det är inte helt lätt med tanke på att jag ser så trött ut. Jeppsican har fått nån slags allergi som gör att hon hostar och roslar hela nätterna, inatt försökte jag sova med MP3spelaren på men det var ingen tillfredställande lösning. Just nu ser jag ut som ett vrak. Har försökt spackla över det värsta men det hjälper inte riktigt. Om inte annat så avslöjas jag varje gång jag slappnar av eftersom jag då håller på att somna...

Mina fötter började ge upp så jag köpte ett par fantastiska inlägg på Foot locker. Vilket har gjort underverk för min promenadbenägenhet. De kostade £10 (ca 150kr) med det var det värt!

Inför resten av resan hoppas jag på mer skor och mer tiaror, lite roliga toppar, en kul bok, skivor och kanske en brun kavaj. Det gäller att ligga i...

Jag äter fortfarande tokmycket... Kroppen verkar mest inställd på fett! Men jag har så gott som inget godissug!

Det pågår London Pride här, men det märks knappt. Inte alls som i Stockholm. Det verkar mest pågå lite spridda fester, inget mer. Ingen Park, inget regnbågssmyckat område.. Det ska bli parad på lördag, tydligen en mycket stor sådan. Hoppas på den och på sol!

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama

4 comments:

Anonymous said...

Vad roligt att du är i London, det är en väldig fin stad. Är det sant att det regnar där hela tiden?

Anonymous said...

Skulle bli spännande att se London Pride. Men jag tycker att det en så enormt stor stad att Pride aldrig får samma status där som i sthlm.

Anonymous said...

Låter, trots sömnsvårigheter, som om du har en härlig semester!

tiarafeministen said...

Hej, nej det regnar inte hela tiden men denna vecka har varit mycket regning. I andra delar av England ex Sheffield har det varit stora oversvammningar vilket ar ovanligt har. Husen har blivit forstorda och tusentals manniskor har blivit evakuerade.

Pride blir nog aldrig lika som i stockholm men jag vet inte om det beror pa stadens storlek, de skulle fortfarande kunna ha mer samlade aktiviteter, kanske t.o.m. ett mindre omrade dar de opererade fran men sa ar det inte. Det finns knappt info pa deras officiella hemsida. Traktigt.

Jo, jag har en fantastisk semester. Det var typ 5 ar sedan jag var ledig sa har lange sa jag njuter som en tok!