Thursday, June 14, 2007

Farmor och jag

Farmor och farfar anländer Stockholm i kväll, de stannar till på måndag, och för en gång skull så ville jag inte vara sitta i en soffa med farmor, jag ville göra något.


Trots min farmors kortsynthet och många fördomar om både invandrare och hbtq-personer så älskar jag henne som det barn jag var när hon var min sagotant. Vi har inte så många starka fina minnen, jag mins hur hon lärde mig virka, sommaren hon misslyckades med att lära mig sticka, den där gången jag gick med på att gå på intiman för att fira hennes 80års dag (och farfarns 90års dag). Men oftast så bara äter vi och ser på tv. Så denna gång så tar jag med farmor och ser Rigoletto på Operan. Farmor, pappas flickvän Anita och jag. Jag hoppas att det blir kul, minnesvärt och härligt.


Här kan ni läsa recencionerna som föreställningen fick i SvD, här är lite info från Operans hemsida


Andra bloggar om: , , , , ,


http://intressant.se/intressant
Blogarama



Här är jag och farmor sommaren 2005

1 comment:

Mikael said...

åh, min mormor har också lärt mig att sticka/virka!