Sunday, June 03, 2007

Lite friskare, lite sjuk

Ibland önskar jag att jag hade ett skrivbordsjobb, men det har jag inte. Hade jag haft ett skrivbordsjobb hade jag kunnat jobba imorgon, kanske vila lite vid behov, flextida lite, gå hem tidigare men ta med lite pappersjobb hem och göra det under en filt i soffan... Men så funkar det inte. Personliga assistenter har inte flextid och ska absolut inte ta med sig jobbet hem! För att inte tala om att man inte kan ta det lite lungt, jobba lite eller långsammare. Det är samma takt och krav som alltid, lyft, tunga arbetsuppgifter, rullstolskörning mm. Och därmed så kan jag inte jobba imorgon. Vilket suger eftersom det blir min 8de dag, jag måste alltså skaffa ett sjukintyg för denna enda dag! Behöver jag nämna att det känns så meningslöst...
Ett tag tänkte jag att jag skulle jobba, men sen försökte jag gå ner på stan och köpa ett kort att skicka till Anita som fyller 50 imorgon och höll på att gå åt på kuppen! Insåg att jag inte pallar att köra rullstol eller göra lyft imorgon!

Jag undrar hur de räknade ut att det skulle vara just 7 dagar innan man skaffar sjukintyg. Är det för att veckan har 7 dagar? Eller finns det en medicinsk förklaring? Är detta något man lär sig på en sån där facklig grundkurs som jag aldrig har tid att gå på?

Andra bloggar om: , , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama

No comments: