Sunday, June 17, 2007

Operan rapport

Igår gick jag på Operan med Farmor och Anita. Operan var underbar, sångarnas insattser fantastiska och slutet så tragiskt. Snacka om könsroller, han erbjuder henne sin kärlek (för att typ få henne i säng) och när hon sedan ser honom köra samma snack med en annan så blir hon helt förstörd men kan inte låta bli att återvända för att rädda honom och slutligen offrar hon sitt liv för att rädda hans. Suck!

Farmor hade tydligen inte varit på Operan förut och var mycket imponerad av byggnaden och alla utsmyckningarna inne i salongen. Det var verkligen roligt att göra detta tillsammans och förhoppningvis kommer vi att göra om det.

När jag kom till Operan för att möte dem så var pappa där och han verkade lite sotis över att han inte fick följa med... Men han sa inget om att han ville följa med innan och jag trodde att han inte ville eftersom farfar varken ser eller hör och därmed mest skulle ha suttit där och väntat. Jag hade hoppats att de två skulle ta chansen att göra något annat kul tillsammans med istället så satt de bara och väntade på att vi skulle bli klara... Tråkigt, jag föreställde mig att detta kunde bli ett tillfälle för dem att umgås och göra något speciellt av sin samvaro.

Nåväl, man kan ju inte få allt här i livet..

Andra bloggar om: , , , , , ,
http://intressant.se/intressant
Blogarama

1 comment:

tiarafeministen said...

Hi Biby,
Inte visste jag att du försod svenska =)