Monday, June 11, 2007

Lärare tar till drastiska åtgärder

Oj, lärare protesterade på århörarläktarna under kommunfullmäktige i Stockholm. Inte populärt hos Kristina Axén Olin som sagt följande:
"- Att lärare, som ska fostra våra barn uppför sig på det här sättet och sätter sig över demokratiska spelregler, sa Axén Olin och skakade på huvudet. "

Hon har en poäng, men å andra sidan så tycker jag att lärarna föredömligt visar att man inte ska ta skit utan göra ngt åt sin situation.

Så varför protesterade de? Jo för att få högre lön! Och även om Kristina Axén Olin har en poäng så kommer här en annan:
Ska lärare, som ska fostra våra barn tjäna så här lite pengar, känna sig så oviktiga, jobba ihjäl sig för så lite? De gör en av de viktigaste jobben i vårt samhälle och de borde få betalt därefter!

läs mer i DN
kolla även in Lärarförbundet och Lärarnas riksförbund

Andra bloggar om: , , , , , ,
http://intressant.se/intressant
Blogarama

2 comments:

Anonymous said...

Jag tycker att det är Axén Olin som inte följer spelreglerna. Alliansen lovade guld och gröna skogar till läraryrket, men vad fick de stackars lärarna för att de gick på det? Knappast guld och gröna skogar.

Jag ropar
"Heja, heja, protestera på! Åhörarläktarn ska användas så!"

:)

Anonymous said...

Håller med fullständigt. I och för sig så har jag aldrig trott på det alliansen sagt (vilket nog beror på att jag är vänsterpartist), men verkligheten i skolan är sådan att klasserna blir större och större och lärarna får mindre tid till varje elev. Det är skrämmande med tanke på att det är här Sveriges framtid sitter.