Tuesday, May 01, 2007

tankar om valborg, lite sent...

På pendel på väg hem från jobbet igår satt en tjej och ringde runt (verkade det som) till alla hon kände för att berätta att polisen hällt ut all hennes sprit, jag antar att hon försökte hitta nån vän med sprit som skulle säga att de ville dela. Tror inte att det gick så bra eftersom hon fortsatte ringa hela tiden.. Men hon var inte ensam, överallt på pendeln satt ungdomar och pratade om hur de skulle bli fulla, var de kunde gömma spriten från polisen och hur de skulle ta sig in på klubbar med falsk leg eller fester de inte var bjudna på.

Grejen är att jag satt och tänkte "heja polisen" när jag hörde att de hällt ut alla denna öl, cider och vodka från dessa fjorton-femton åringar, hur många tantpoäng är det?

Valborg, kanske inte helt härligt?

3 comments:

Jeppe said...

Maria Ungdom i Stockholm tvingades stänga pga. överbeläggning under valborgsnatten.
Jag tror att du slipper tantpoängen den här gången. Att den tjejen fick sin sprit belsagtagen ledde kanske till att både hon och den hon senare fick sprit av inte fick i sig riktigt lika mycket den kvällen.

Mjödfester och unga tonåringar går aldrig bra ihop.

Engraved said...

Maria Ungdom hade tydligen fått in två elvaåringar under Valborg. Jag antar att mjödfester och underåriga inte heller går ihop...

Det är ju skrämmande, tamme hundan!

tiarafeministen said...

börjar låta som en kafferep detta =)