Wednesday, May 23, 2007

Nu inför SL studentrabatt, eller?

Äntligen något för studenterna i Stockholm (om det nu blir av), tyvärr är rabatten inte samma rabatt som för barn och pensionärer vilket är vad Feministiskt initiativ förespråkar, men det är likväl ett steg i rätt riktning.
Vad gäller kollektivtrafiken i övrigt verkar den borgerliga majoriteten tillsammans med den borgerliga regeringen vara fast beslutade att öka bilismen och plankandet. Att resa är dyrare, kontrollerna "hårdare", kraven på personalen ibland oresonliga och möjligheterna minskade. Saknaden efter de extra bussar som gick under biltullarna och efteråt är mycket saknade, resten av kollektivtrafiken är i akut behov av upprustning och utbyggnad.
Ilskan gör folk till plankare, jag har aldrig riktigt köpt det här med att verkligen inte ha råd, det är en fråga om att prioritera. Snorungarna som plankar förbi min spärr på helgerna har dyra märkeskläder och skor, flashiga mobiler och Ipods. Det känns svårt att tycka synd om dem. Mamman med barnvagnen som faktiskt inte har råd, hon betalar...

Folk som har bil tar bilen... Men nu när biltullarna återinförs så ska pengarna gå till att bygga vägar medan de som nu inte heller har råd att ta bilen måste trängas så gott det går i den undermåliga lokaltrafiken..Miljön är det ingen som tänker på... sammåka någon??

Men jag törs inte ropa hej än, i höstas hörde jag att det skulle införas vid årsskiftet, nu säger de till hösten.. Skjuter de upp en gång till så finns det bara en koppling att göra: Alfons "jag ska bara och jag ska bara"

Läs mer i city


http://intressant.se/intressant
Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,
Blogarama

No comments: