Monday, May 14, 2007

no nutty latte for workoholics

Man ska inte dricka kaffe före frukost om man är en stressad liten arbetsnarkoman. Tyvärr så glömde jag det imorse och lät en Nutty latte på Coffe Cup Gullmarsplan förföra mig, till magknip. Jag dricker nästan aldrig kaffe så magen gick i panikchock tills den fick lite rågbröd och örtte.

Det har varit en lång helg. Direkt efter årsmötet åkte jag till jobbet och jobbade till 01.15, den började jag jobba igen kl 10.00 på mitt andra jobb... Men centrala beredskapen hörde av sig redan vid sextiden. Så nästan ingen sömn, kaffe före frukost och stress var inte den bästa kombon just då. När jag väl kom till jobbet lugnade jag ner mig, men det känns i axlar och nacke att jag varit spänd och överarbetad ett tag nu. Ganska långt till en ledig dag också. Suck! Men jag ska nog klara mig bara jag kommer ihåg att hålla mig borta från frestelser och sova all ledig tid.
Andra bloggar om: , ,
http://intressant.se/intressant



2 comments:

Anonymous said...

Det verkar som att du, min kära dotter, behöver din mors ömma omvårdnad -kanske i form av en avkopplande skön Healingbehandling! Du vet var jag parkerar mina skor och var min brevlåda bor.....;-)! Så ta fram agendan och lägg in ett besök hos mamma! VÄLKOMMEN!!!
Ta gärna med dej din söta flickvän!
P&K från Mamma AKA Anneli.

tiarafeministen said...

Tack mamma! Men ska du inte använda din egen blogg när du skriver meddelanden. Tror du mest vill att jag ska komma upp och lära dig den sköna konsten att blogga :-p

PoK