Monday, May 14, 2007

stickning, ett hårt arbete

Detta med stickningen är ju en historia för sig.
Den stickning som ni sett på bild finns inte längre. När jag maskade av visade den sig innehålla fler maskor än vid starten. Fanns ingen möjlighet att fästa ihop den snyggt.
För att öva lite började jag sticka i ett tjockare blått garn jag hittat drivor av hemma hos mamma. Då blev det plötsligt både jämt och fint. Jag gjorde ett par pulsvärmare i detta blåa garn och gav mig därefter på det rosa garnet igen. Denna gång med endast 50maskor till skillnade från den första som hade 70 maskor vid start..
Gjorde en som blev ok och gav mig på nr 2. Men då tog garnet slut! Så jag repade upp den första misslyckade rosa eftersom det verkade både dyrt och onödigt att spara denna sladdriga lapp som inget syfte hade. När jag nästan var klar med nr 2 insåg jag att jag denna gång stickat allt för löst så att tvåan var större och luftigare än den första. Så jag repade upp den och började om igen. Känner att det inte finns någon anledning att sticka något som man inte kan ha nytta av eller vilja ge bort till någon.
Andra bloggar om:
http://intressant.se/intressant


2 comments:

Anonymous said...

Min bror är med barn och har börjat virka! Nu är det en orm i glada färger som gäller och den stoppas full med mjukheter. Jag hoppas det blir ett helt zoo :)

tiarafeministen said...

Roligt! Själv stickar jag mest kläd-aktiga saker men en orm verkar jävligt kul, hoppas det inte är allt för luddigt garn, då kommer beben få ludd i munnen...