Thursday, May 03, 2007

stickningen lever farligt!

Idag tog jag med stickningen till jobbet, jag skulle upp på kontoret och resan till Vallentuna är så lång. Men på vägen hem upptäckte jag att typ nästan alla maskor glidit av stickan, tror jag lyckades rädda det hyfsat, tänker att jag får virka blommer eller fjärilar eller ngt som får dölja de värsta missarna.. Känns som att om inte detta bli klart så kommer jag tacka sugen och ge upp.

På vägen till jobbet såg konduktören min F!-pin och började fråga mig om Fi, bidragssnacket och Ebba-Tiina grejen.. Han var tydligen sosse och satt i kommunfullmäktige Stockholms stad. Vi hade ett intressant samtal. Han sa att jag såg ut som en politiker eller mer exakt så menade han att man kunde se på mig att jag var "politiker". Undrar hur man ser ut då? Eller gör pinsen politikern?

Jobbet gick bra, är nu spränglärd på hur man rättar och sammanställer löneunderlag. Tyvärr massa sjukskrivningar kvar att lösa och nästa vecka har jag centrala beredskapen så jag vill gärna få det undanstökat före helgen så jag kan ha fest och vila i lugn och ro innan centrala beredskapen börjar leva rövare med mig!

No comments: