Friday, May 02, 2008

ta det goda med det onda

Dagen har varit underlig. Avhoppet, pepp, åsiktstorg. Samtidigt är det de små sakerna som gör mig helt utmattad. Som att rent logistiskt och tidsmässigt knåpa ihop att gå och äta middag ett lite större gäng. Eller att gå och ta en öl efteråt.
Det slutade att jag bangade på ölen och gick hem, finaste flickvännen lämnades därmed åt sitt ölande öde.

Ganska skönt att sitta på rummet, lyssna på musik och fundera på livet, smälta dagens händelser och bara slappna av...

Funderar på vad jag vill ha ut av kongressen. Vi hade gruppdiskussioner om det på förmiddagen.
Min förhoppning är nog att vi ska komma härifrån med de politiska batterierna laddade, glöda som vi gjorde i början och likt fågeln Fenix resa oss ur askan och visa alla tvivlare att Fi är en kraft att lita på.

Om vi beslutar oss för att ställa upp till val eller valen så blir måndagen dagen då alla som tvekar behöver ställa sig frågan "vill jag vara en del av förändringen, vill jag se ett feministiskt parlamentariskt initiativ, vill jag förändra världen?" och om svaret är ja, är det dags att bli medlem!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,


http://intressant.se/intressant
Blogarama

No comments: