Saturday, May 24, 2008

envis som en gnu men glad i magen

Idag skulle det bli av, jag skulle äntligen sätta mig ned och sy. Jag var så exalterad så jag gick och köpte extra tyg (700kr) på vägen hem från jobbet. Tänker att jag ska börja med ngt enkelt, klipper ut en tröja och ska börja sy, men jag får inte symaskinen att funka. Till historien hör att min (läs mammas) symaskin slutade funka och fick återvända till Dalarna. Jag har därefter varit tragiskt symaskinslös och nu hade jag fått låna finaste flickvännens pappas symaskin.

Inställd som jag var på att komma ur denna dag med en tröja, satte jag mig ned och började sy för hand!?! Har nu sytt själva tröjsömmarna och en ärm. Lite orolig för hur jag ska fålla och göra de synliga sömmarna snygga... Envisa ditt namn är tiarafeministen.

Just nu befinner jag mig hemma hos Johanna och kommer snart att bli utfodrad med pannkakor och glass!!! Jag älskar pannkakor men det blir sällan av att jag steker dem själv, så detta känns mycket lyxigt.

Folk pratar om schlagern ikväll, själv ska jag somna vid 21.00, ska upp toktidigt imorgon och sedan hem och baka tårtbottnar.

Jisses, sömnad och tårtbottnar, vilket hemmafru (hemmagnu?) ämne jag låter som... Skenet bedrar.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama

No comments: