Thursday, May 29, 2008

Morgontrött

När man går som en rutin zombie genom varje jobb-morgon så är det sällan man reflekterar över vad man gör, snoozar minst 2ggr, kokar gröt, äter gröt med ett öga hela tiden på klockan, tar vitaminpiller, dricker ett glas c-vitaminbrus, väljer tråkiga kläder som funkar på mitt jobb, försöker hitta lite smycken som livar upp de tråkiga kläderna. Packar väskan, pussar flickvännen och går. Känner någon igen sig? Samma morgon zombie dag efter dag, inget nytt, inget kul. Idag åkte tiaran på i sista minuten vilket måste ses som ren trots mot torsdagen vardaglighet då det är lite knepigt med tiara på jobbet.. Men denna dag utan tiara kändes outhärdlig.

Igår var jag på möte med de andra pride-gruppledarna i min grupp. Jag är ansvarig för den delen som kallas feministisk träffpunkt. Sitter och kontaktar olika organisationer hela tiden för att få ihop en dunder grej. Kan naturligtvis inte läcka ngn information men vill ändå berätta att det var superinspirerande att träffa de andra gruppledarna och att allt nu känns klarare och att jag idag när jag fixar med det har ett tydligare fokus. Bra!

Solen skiner men i min vardagsbubbla känns det inte som sommar utan bara som en vanlig sketen torsdag. Hittar energin för att orka i jobbet med pride och FiRS. Skulle gå under om dessa insperationskällor inte fanns!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama

No comments: