Monday, May 05, 2008

På flygplatsen

Dags att åka hem, sista natten med helvetesgapet och jag ser fram emot att sova i en hel säng igen.

Så fort vi avslutat kongressen kunde man koppla tillbaka kommunikationen med sin kropp som redan under lördagen hotat med att gå i strejk pga av övertrötthet och näringsbrist. Man insåg exakt hur stekt man är i huvudet och föll praktiskt taget ihop, i ca 10min, sen skulle vi ut och äta med gänget som skulle åka sent eller idag.
Middagen var ett peppande efterspel, trots Maria Hagbergs lite underliga utträde (som kanske inte var nån större överraskning ) så var ingen nedslagen, möjligen lite skräckslagen inför den enorma uppgift vi tagit på oss. Men när vi träffas och pratar om det fattar vi mod och kommer ihåg att vi inte är själva utan gör det tillsammans.

Så när jag vaknade idag slog min hjärnas stekthet mig med full kraft, jisses vad jag är trött. Hasar mig ner till frukosten (har ätit yougurt och flingor 4 dagar i rad, jag lääääängtar efter gröt) och äter zombieartat. Upp och packar det sista. Tack och lov packade jag merparten innan jag somnade igår så det var inte så mycket kvar att göra.
Taxi till flyget (eftersom bussarna går så sällan) och nu sitter jag och finaste flickvännen här. Det ser ut som att jag på Umeå flygplats kommer kunna få mig en nyttigare lunch än vad jag lyckats hitta i hela centrala Umeå!?! Sjukt. Jag spanar till och med in lite mungbönsgroddar!!! Snacka om att jag måste lida av näringsbrist när jag blir extatisk vid synen av groddar =)

Imorgon har jag ett möte inför Europride och feministisk träffpunkt. Hoppas på att få klarhet i ekonomiska och praktiska ramar så att jag kan hoppa in i arbetet.
Har även fått en hint av Liv att det kanske skulle vara möjligt att söka bidrag från en grupp i EU, ska skriva ett kostnadsförslag nu i veckan. Mycket att göra helt enkelt!

Valkampanjen har börjat, 18maj har FiRS årsmöte och då har vi möjlighet att bestämma hur vi ska göra och på vilket sätt vi vill jobba med först EU valet med sedan med möjliga kommun och landstingsval. Det kommer att ge den nya styrelsen riktmärken för hur den ska jobba det kommande verksamhetsåret.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama

No comments: