Sunday, February 03, 2008

Lilla Fi rapporten

Som ni kanske har sett så fick Fi Region Stockholms (FiRS) värvningskampanj i Huddinge en succéavslutning i tisdags då embyot till en grupp föddes.
Detta innebär att resten av min Fi vecka varit tämligen lugn. Jag har fokuserat på att göra klart bokbordet till feministiskt forum, redovisa pengar till webbshopen och rensa i en massa papper.

På tisdag förmiddag så träffade jag vår nya Sensuskontakt Annelie. Hon förklarade en massa om hur vi ska anmäla kurser, redovisa utlägg mm. Som ansvarig för alla kontakt mellan Fi-grupper i Stockholm och Sensus måste jag nu ta kontakt med alla cirklar, kurser och evenmang och se till att de anmäls, att kvittona kommer in till mig och att alla cirkellistor mm fylls i korrekt. Så det ska jag ta itu med nästa vecka. Denna vecka har jag laddat med att köpa en ny pärm och ett årsregister (ni vet, men 12flikar) som jag kan klistra in alla kvitton i. Organiserat lite listor som jag kan skriva in alla kvitton och vad de var till på ett tydligt och överskådligt sätt.

Hade ett peppsamtal med Samuel idag, vi kom bland annat in på politiska slogans. Slutsatsen var att slogans för optimalt genomslag måste säga mycket med så få ord som möjligt. Om man t.ex. ska promota 6h arbetsdag skulle man kunna göra en grej med gammla utrycket tid är pengar, sloganen skulle då bli: "Tid är mer än pengar".
Jag är ingen pr-konsult men man borde ju kunna spåna fram något slagkraftigt. Om vi ska ställa upp till en massa val framöver så är det lika bra att börja fila på budskapspresentation redan nu. Eftersom vi ännu har tid men fortfarande inga pengar...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama

No comments: