Saturday, February 02, 2008

Ingen post, bara reklam

Läste i Dn om brevbärarnas stackars ryggar. Mängden brev bara minskar och mängden reklam ökar. Man får till råga på allt mindre vinst på att dela ut reklam, så man måste dela ut mer per brevbärare. Detta leder till mer arbetsskador för brevbärarna. Ja suck!

Själv är jag som jag tidigare påpekat en stor fan av snigelpost, jag älskar att få brev och vykort och försöker även skicka en massa själv. Jag mailar som en dåre men det är bara inte samma sak som att få ett handskrivet brev som man kan mysa i en fotölj medan man läser, som man kan ha i väskan för att läsa om. Eller ett vykort som man kan sätta på kylen och le lite varje gång man ser det.

Sen undrar man ju om folk faktiskt läser all reklam de får? Inte konstigt att folk inte hinner läsa dagstidningar om de ska plöja igenom all denna reklam.

Nej, skicka mera vykort och mindre reklam helt enkelt!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama

3 comments:

Anonymous said...

Ett alternativ är att slänga all oönskad reklam i postens gula brevlådor.

Själv blev jag förbannad när jag fick reklam för det förbannade postkodlottriet med ett förtyckt kort med mina personuppgifter på.

Jag skickade tillbaka nästa kuvert oöppnat med "Retur Avsändare" på.

Sedan dess har jag sluppit reklam från dom.

Mr Friar said...

Läste också det där. Faktiskt så är jag mest förvånad över att inte många, många fler satt upp "Nej Tack till reklam"-lappar på sina dörrar. Det ligger liksom inte tiden att man ska bära runt massor av reklam-papper och proppa ner i folks brevlådor. Men det är lite schizofrent i vår värld just nu. När tidningen Metro, som spammar halva världen med PAPPER, tipsade om att man skulle använda disktrasa oftare för att SPARA HUSHÅLLSPAPPER så kändes det som en officiell diagnos. (Jag tar inte definitiv ställning mot gratistidningarna, men inte sparar det väl papper att de finns i alla fall, det kan jag inte tro.)

Anonymous said...

Tips: http://www.mobila-posten.se
Den kan hjälpa till!