Thursday, February 14, 2008

Diverse irritationsmoment

Ibland måste man bara få gnälla lite även om det är fåniga saker som man bara inte borde bry sig om, men om jag skulle skriva ett inlägg per irritation så skulle det vissa dagar bara ta över bloggen. Så istället får ni här: Linnéas samlade gnäll 14/2-2008

Pendeltågsperronger
Vissa av er kanske har noterat att jag hastigt och lustigt börjat jobba i Handen. Där är perrongen jättelång och varje dag så stannar tåget vid den uppgången som leder till centrum vilket innebär att vi stackars satar som kommer från andra sidan måste springa som dårar alt missa tåget vissa dar... Varför kan tåget inte stanna lite på mitten? Korta tåg i tunnelbanan gör det (om inte föraren glömmer att stanna kort förstås...).

Jag är trött på att stressa trots att jag befinner mig på perrongen i god tid!

Vädret
Favorit i repris. Jag lyckas aldrig klä mig rätt. måndag tisdag gick jag och frös. I onsdags svettades jag ihjäl och idag fryser jag igen. När man går hemifrån 06.45 vissa mornar så är det inte helt lätt att avgöra hur varmt/kallt det kommer blir på dagen. När man jobbar kväll är det tvärt om, man vet inte hur kallt det blir vid hemgång.
Jag börjar förstå svenskafolkets besatthet vad gäller att titta på väderleksrapporten varje dag, själv så ser jag ju knappt på tv och har därmed missat hela konceptet.

Plötsligt annat språk på klockradion
Jag har världens bästa P2 på min radioväckarklocka. Men en dag i veckan så vaknar man till sisu-radio. Alltså radio på finska. Jag har ännu inte lyckats räkna ut vilka dagar och tider det gäller, (jag går ju upp olika tider så gott som varje dag) och jag vill inte försöka ställa in något annat för det var ett helsike att få in en så bra signal...
(kanske är viktigt att påpeka att det inte är radio på finska jag har något emot utan bristen på kontinuitet.)

Och just ja: varför ska alla "special program" alltid vara på P1, P2 ochP5 mf ? Varför måste inte populärmusik kanalen P3 släppa in lite språkprogram eller nyheter på engelska??
Morr

Sten i skon
Har hela dagen försökt få ut stenarna ur mina skor, men så fort jag börjar gå så verkar det "hoppa" in nya grusjävlar.

Omöjligt att få något vettigt att äta på lunchrestauranger
Jag har försökt gå över till en sundare kost, tyvärr har detta också inneburit att jag inte längre kan äta ute. Ta en sallad säger folk men på det flesta ställen är en sallad slemmig pasta, lite grönt och nån böna. Det enda sättet att göra den någotsånär njutbar är att dränka den i dressing och där rök det nyttiga.
Husmanskosten är inte vegetarisk, den indiska maten (som jag älskar) badar i fett osv.
Jag har blivit en matlåde person, vilket kräver en jävla massa planering och krångel.

Sådär, då var det slutgnällt för idag!

http://intressant.se/intressant
Blogarama


1 comment:

Liv said...

You go girl!