Sunday, February 10, 2008

Finns det en stategi..

.. för hur man blir placerad bland bokbord?

Jag kan tycka att det är underligt, Fi blir aldrig placerade bland de andra politiska partierna, eller ens bland de andra folkbildande föreningarna. Denna helg sitter vi mellan två bokäffärer.

Knasigast är det på välkomstagarna på SU, jag brukar be specifikt om att få ett bord vid kårpartierna eller vid andra feministiska grupper, men hittills så har vi suttit brevid olika näringslivs-rekryterings bord, senast stod vi borta vid någon sån där "ovvar och party" grupp.. Jag tror det är de som annordnar onsdagspubarna.

Frågan är: är detta en strategi för att visa att vi inte är ett "riktigt parti", ett försök att placera oss bland organisationer som har andra inriktiningar för att vi ska bryta av mer eller är det bara en underlig slump??

Hmmm...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama



3 comments:

Anonymous said...

Fi har väl gjort det ganska tydligt att dom inte är något vanligt parti. Om dom nu ens är ett parti, man vet liksom aldrig. Ibland ett parti, ibland en utbildningsorganisation...

När Fi ska förklara om dom är ett parti eller något annat så brukar svaret bli att dom är varken eller och samtidigt både och. Eller "vi är så mycket mer än ett parti". Något i den stilen.

Kan Fi placera sig lite varsomhelst så kan andra placera Fi lite varsomhelst också.

Anonymous said...

Det ligger nog något i det vmm säger. Jag vill minnas att vi resonerat om att, då vi samarbetat med Ordfront kring ett kursmaterial, stå i närheten av dessa. Så det är nog snarare utifrån vårt faktiskt arbete just nu som placeringen skett.

Vi har ju de facto inte ännu fattat något beslut om att ställa upp i val.

Anonymous said...

Hmmmmm. Bokbord var länge sedan jag var involverad i. Ingen aning mer än att jag aldrig brukar gå och kolla på bokbord om jag inte får bläddra ifred... typ som på mässor...