Tuesday, July 10, 2007

Giftemål i Almedalen, så kul, så smart, så politiskt!

RFSLs ordf går och gifter sig under kristdemokraternas dag i Almedalen. Kan det bli ett större statement? Genialt är ordet!

Naturligtvis kryllade det av politiker som knappt kände paret, det var ju en del av poängen! Hoppas Göran Hägglund sitter i sin ensamhet och begrundar sina åsikter när han kommer hem ikväll. För vad han än säger så är han övertrumfad idag. Handling säger mer än ord, och Sören Andersson (nu Juvas) sa allt utan att säga något mer än "I do".

Själv vill jag naturligtvis ha könsneutral äktenskapslag samtidigt som jag är skeptisk till äktenskapen i sig. Men saker får ta sin tid. Jag hoppas bara att de religösa institutionerna förlorar möjligheten att rent juridisk viga folk så att de kan ägna sig åt sina riter utan att ha högre juridisk dignitet är vilken annan rit som helst.

Min stora fråga är: vad fan gör man i nordkap på sin bröllopsresa?

Läs mer i DN, SvD



---

Dagen har på alla vis varit utmattande. Efter bristfällig sömn både kvalitativt och kvantitativt så har jag varit på språng sedan 7.30. Jag är inte van vid att stå upp så här mycket, jag är inte van vid att prata så här mycket. Samtidigt så älskar jag det, det är sånt här jag vill göra, jobba med, ägna mig åt!!!

Men däremellan vill jag vila i en riktig säng... med en kudde.. och en rullgardin...

---

Vi har gått runt och undrat vart Junilistan tagit vägen och så helt plötsligt stod det en man med en massa junilistan grejer och såg bister och sur ut bland en massa oranget.. Men när jag kom tillbaka en timme senare så var han försvunnen. Ingen Nils heller vad jag kan se. Han kanske har sommarlov?

Tog iaf en bild på den ensamma junilistetypen:
Andra bloggar om: , , , , , , , , ,


http://intressant.se/intressant
Blogarama

1 comment:

Anonymous said...

Göran H är säkert trevlig privat även om jag djupt ogillar KD-s högljutt utlevda obehagliga syn på homosexuella människor.

Men varför upptäder han med vit och rosarandig kostym? Barbies könlösa pojkvän Ken för att krusa den extrema frikyrkohögern? Så gräsligt smaklöst..

Göran H är ju varken fet eller ful eller 90+ .. som kille. Tänk om han tagit på sig ett par tighta svarta designerjeans och visat "bula" + en snygg uppknäpt sommarskjorta itället- vilken skillnad det skulle ha gjort - även för budskapet.