Tuesday, July 31, 2007

Min dag på Pride

Spenderade morgonen hemma, sista packningen blev klar.
Johanna kom förbi med lite A4papper så jag kunde skriva ut foldrar och nya F!A utan att det blev hål på dem.

Jullan kom och hämtade alla grejerna med bil vid 13 tiden. Vi åkte efter dem till parken och började packa upp och göra i ordning. Det är inte klokt vad smutsigt det var på tältväggarna. Jag försökte torka av dem men majoriteten av skiten satt kvar.. Suck! Ska imorgon försöka hitta lite fint tyg att hänga över den otäcka

Därefter åkte jag och Johanna till Pride House. Vi hämtade ut våra Dog tags, måste säga att slipsen är osanolikt ful och i ett skumt sladdrig material som enligt utsago inte går att knyta snyggt... Direkt ner i djupaste djupet av garderoben blir det!
Möte upp Aase och gick till Nordins i söderhallarna där Johanna satte igång att kopiera F!A nr 2 och Aase satte igång med att kopiera upp alla flyers som jag skrivit ut.

Själv flydde jag fältet för en stund av social samvaro med min kompis som såklart också heter Johanna. Vi åt en bit mat och satte oss sedan på söderhof och tog en öl. Gissa om jag kände att jag förtjänade den lugna och trevliga stunden.
Spånade lite på hur man kan klä ut sig i paraden med tanke på årets tema. Funderar på att gå som pokal, men det lär ju inte bli av. Om ni ser ngn som går runt och sjunger med en spargris i luften är det nog Johanna...

Hemma nu, mailat det sista. Lite saker saknas som måste fixas imorgon. Förhoppningsvis kommer någon annan att göra det eftersom jag måste sy hela förmiddagen. Sen ska jag stå i tältet första passet. Kanske ses vi där?

Andra bloggar om: , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama

1 comment:

Anonymous said...

I wish I was there...
Jag kommer ihåg Stockholms Pride 2005, atmosfären, entusiasmen, och den obeskrivliga styrkan man känner när man marcherar med massa andra under samma slagord.
Lycka till och soyez fiers d'être féministes!
Kram.
Élise.