Wednesday, August 01, 2007

Pride onsdagen

Så, jag ägnade hela morgonen åt att sy klart detta flyerdrapperi:Det tog helt sjukt lång tid men blev väldigt lyckat.
Alla F!orna vi tryckte igår saknade s. 11-12 så vi kopierade dem idag. Nu ska va bara ta oss samman och ta upp häftklammrarna och häfta om dem.. Suck..

Ni finns det mesta vi behöver i tältet i alla fall. Här ser ni det fina bordet med alla saker vi säljer:

F! spelet är äntligen klart. Bara en prototyp so far men redan en hit! Det som saknas är fler frågekort. Men folk tyckte verkligen att det var roligt! Här ser ni spelet:
från vänster: halva Johanna, Kerstin, Lovise

När man går hem från parken inser man lång väg vi har kvar att gå. Man känner sig inte trygg för 5öre. Minst lika otryggt skulle det kännas att ta en taxi. När man till råga på allt har en F! tröja, en F! ryggsäck och en dramaten med F! symbol på så känner man sig som lovligt byte.

Har lovat att ta med tarotkorten till parken imorgon för att spå en bekant. Kanske ska ta tillfället i akt och konkurera ut Jolanda den tredje. Varför har man ett spå-tält i Pride parken? Vi hade tältet brevid förra året och det var lika skumt då.
Jag menar vad kallar man en festival som har en spåtant men inga Langos? Jag saknar verkligen Langos. När jag var i Uddevalla förra helgen var det fjordfestival och på den lilla fjutt festivalen så fanns det minst 2 ställen som sålde langos.

Har dessutom åkt runt och hämtat kassa låda, diverse prylar och en hel del annat under dag.
Men lite tid för att bara vara lyckades jag klämma in. Johanna och jag åt mat och sen satte vi oss på glass och pasta huset vid medborgarplatsen och åt sjukt god glass. Provade en ny smak: päron/rabarber, hur god som helst. Jag hade glömt hur gott det var med rabarber.

Avslutade kvällen med en tur runt parken. Hur många olika tält har RFSL egentligen? Har iaf lyckats med att ta "knullborgarmärket" på första försöket och få lite gratis plåster.
Men jag har lite svårt att slappna av. Skulle bara titta förbi tältet, det slutade med att jag organiserade hela byrån eftersom det bara var kaos och ingen hittade ngt.

Imorgon ska jag äntligen gå på Pride House som eg är det bästa med Pride. Vill gå på "this femme fucks back", funderar även på att gå på " så går en ts-utredning till", mest för att jag har hört så mycket om att det ska vara så hemskt och förnedrande men jag har ganska dålig koll på vad som gäller och hur det funkar... Men jag har lite saker att sy som måste bli klara först. Får se hur det går... Sen kom jag på att jag inte har fållat banderollen än så det måste jag också göra.

Det är lite lustigt, många förknippar pride med fest och fylla, schlager och regnbågsflaggor, jag tänker mest på jobb, ansvar och politik.. Frågan är om det är bra eller dåligt?

Andra bloggar om: , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama

No comments: