Wednesday, August 29, 2007

kullar och dalar

Livet är upp och ner hela tiden, ena stunden kommer en god nyhet eller ett glädjande besked, i nästa stund är hela världen ett gytter av jobb, sömnbrist och trötthet, och så pendlar det fram och tillbaka.

Idag ska bli en rolig dag, det är välkomstdag på SU och jag har packat ner hela bokbordet i F!-vagnen. Sen ska jag direkt till jobbet, får se om jag kan få någon annan att ta med sig grejerna så länge eller om jag får ta med dem till jobbet...

Gårdagen var lite skum, jobbade vilket var helt ok men sen spenderade jag eftermiddagen med att försöka umgås med en dödstrött carolin samtidigt som jag behövde träffa min bror för att få minneskort till Johannas dator. Den sortens spring och stress kan inte vara sund. Varje gång man försöker vara på två platser samtidigt så blir det lite knasigt...

Funderade jag på om jag (eftersom jag plötsligt inte har en fast tjänst utan endast timvikariat) borde skriva in mig på arbetsförmedlingen. Men så mins jag hur det var sist. Jag har helt enkelt inte tid att vara inskriven där, jag har ju ingen ersättning att hämta ut, jag jobbar fortfarande även om formerna för mitt arbetande är lite luddiga ibland och mina planeringsmöjligheter är kraftigt begränsade. För att inte tala om alla historier man hör om hur förnedrande det är att vara på arbetsförmedlingen efter ett tag.


http://intressant.se/intressant
Blogarama

No comments: