Friday, August 03, 2007

Pride fredag

Morgonen ägnades åt jobbmöte, ett inte helt roligt möte. När jag kom hem vid ett tiden så var jag tvungen att ringa en massa vikarier och jobbsamtal. Vid tre kom Johanna och lämnade över banderollen som ser ut som en fotbollsplan för att fållas.


Sen var det pass i tältet 16.00-18.00. Det regnade så hela parken var ganska tom. Vid 17.00 kom centertanterna vilka var två dragqueens i jane fonda-aktiga gymnastikdräkter och högklackat. De dansade runt lite då och då i en slags show aerobics. Roligt faktiskt.

Jag lyckades göra en deal med en av dem, de delade ut en bunt F! foldrar om jag var med och gympade. Och vad gör man inte för att få centerpartister att dela ut F! foldrar =) Det är nog det bästa sättet att få mig att träna
Vid 18.00 kom Tiina Rosenberg till tältet och talade om feminism med stort F.
Hon var ganska bestämd och sparde inte på krutet. Tror hon både inspirerade och upprörde på samma gång... Inte heller hade hon något till övers för den nuvarande regeringen.
här kommer bilder:




När detta var över tog vi oss en tur i parken innan vi gick hem. Det som skulle bli en lugn hemmakväll blev en mardrömskväll då symaskinen strejkade när jag skulle fålla banderollerna tills paraden imorgon. Gissa om det känns jobbigt? Saken är ännu inte helt löst men vad gör man? Håller på att bli tokig helt enkelt..

Nästa Pride ska jag nog försöka att ta på mig färre uppgifter och satsa på fler föredrag...

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama

No comments: