Monday, July 09, 2007

Del 2 av dag 1

Efter att ha stått två pass i tältet ger jag mig av på jakt efter en handduk eftersom jag såklart glömt att packa en...



Samuel och jag går sedan till alternativa almedalens lokaler för att checka in Samuel och hämta mina grejer. Sedan går vi vilse en stund innan vi hittar till gympasalen där vi ska bo. Tack och lov så fanns det en gymnastikmadrass att sova på, jag tror inte jag hade klarat en till natt på luftmadrass... inte min grej. Nästa gång jag inbillar mig att jag är campingtypen som kan sova i sovsäck på luftmadrass så skulle jag uppskatta om någon påminde mig om att så inte är fallet!



Snabbdusch och klädbyte sen ger vi oss ner för att höra Mona Sahlin tala. Inget att snacka om retoriskt, hon var rolig, vältalig och tydlig. Hon släppte även in 2 ungdommar för att tala vilket jag tror var ett bra grepp, att inte bara tala om ungdommar utan även visa att hon tänker låta dem ta plats i utformandet av skol och ungdomspolitik.



Däremot så har jag lite svårt för uttalanden som "jag kan bara lova att återställa en sak: rättvisa" för vem får defininera vad som är rättvisa? Uttrycket är starkt värdeladdat, men vad betyder det?? Som retorik är det genialt men som budskap? Det känns lite tomt på något vis. Jag hade velat ha mer än stora ord.



Däremot så har Mona övertygat mig om att hon kan och kommer sopa mattan med alliansen så fort tillfälle ges. Hon är rapp i replikerna, snabb i synapserna och rolig att lyssna på.

Odell fick ex ett begrepp uppkallat efter sig "Odbo" eftersom han enligt utsago bott hemma tills han var en bra bit över 40...



Orkade inte partaja, gick "hem" till min sovsäck och åt pizza..



Fortfarande ingen bild på tältet men här kommer en underbar bild på visby






Andra bloggar om: , , , , , ,


http://intressant.se/intressant
Blogarama

No comments: