Saturday, July 14, 2007

Åter

Idag blir första dagen på jobbet efter sjukskrivningar och semester. Mjukstartar lite med att jobba i tunnelbanan...

Måste skaffa nya visitkort, mina tog slut under almedalsveckan, men å andra sidan så är det ju så det ska vara. =)

Tvättstugan är bokad tills imorgon och det känns som att temat för livet just nu är att städa upp efter semestern. Så fort jag är tillbaka på assistentjobbet så kommer det bli en massa fixande, mitt hem behöver organiseras upp efter alla nyinköp i London och halvupppackade resväskor...
Kläderna måste tvättas och strykas, håret måste toppas och en hel hög med andra små saker som har fått vänta måste nu åtgärdas.

Men är inte tanken att man ska känna sig utvilad efter semestern? Jag känner mig helstressad, trött överallt och utmattad. Hur menar folk när de vilar över semestern? Kanske måste börja med Yoga, chi-gong eller liknande för att bli utvilad och avstressad. Men mitt tålamod med lite new age flummiga avstressninngstekniker är bristfälligt... suck!

Nåja, får trösta min med att Tony Blair snart kommer att lida av teknikstressen nu när han har köpt sin livs första mobiltelefon (läs här), kanske kan vi gå på chi-gong tillsammans? Blair skaffade tydligen sin mailadress för ca 1 år sedan och det kan ju tyckas lite skumt. Har han inte haft ett helt kansli fullt av folk med mail, mobiler och teknikprylar? Borde ingen ha introducerat honom för dessa moderna finesser? Tydligen inte, han omnämns som teknofob och det verkar stämma bra.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama

No comments: