Thursday, July 19, 2007

Bli en dam

Ser ett otäckt program på 5an. "From Ladette to Lady" heter det. Suck.

Pojkfickor skickas till en slags internatskola där de ska utbildas till fina damer, de ska ändra sitt uttal, får inte bli fulla, byta klädstil mm. Jag fattar inte varför ställer upp? En av tjejerna kallar sig feminist och vill inte förändras, hon verkar mest vara där som en slags rebellisk handling. Varför slösar hon sin tid?
Varför vill folk bli förnedrade i tv på det här viset?

Jag ger upp...

http://intressant.se/intressant
Blogarama

1 comment:

P said...

Oj den såg jag oxå. Och jag håller med- den är såååå äcklig!

Och jag stör mig på att de tvingas att lära sig sy och laga mat. Hur kan sånt kvalificera någon till en dam?

Jag kan iaf varken sy eller laga mat och jag är bannemig inte sunkig och pantad för det