Wednesday, October 22, 2008

Vem sa dålig arbetsmoral

Vanligtvis är det en tröst när man inser att man inte är ensam men när jag läser i min morgon metro om alla Unionen anslutna som går till jobbet när de är sjuka känner jag bara en stor sorg för hela mänskligheten.

Anledningen till att vi går till jobbet är för att vi inte anser oss ha tid att vara sjuka. Hur många av er har hört mig säga det?

Olika jobb funkar ju på olika sätt. I spärren t.ex. så om jag blir sjuk så kan någon annan gå in och göra mitt jobb så att när jag kommer tillbaka så kan jag jobba som vanligt. Min sjukdom påverkar ju inte min arbetssituation i det läget. Som samordnare däremot så är det lite knivigare. Här är det nog samma som för unionens medlemmar. Alltså att om vi stannar hemma från jobbet så ligger allt vi skulle ha gjort på hög när vi kommer tillbaka. Vi får alltså fortfarande göra jobbet. Ingen går in för oss om vi inte är sjuka väldigt länge. Och om det är verkligheten så väljer man ofta att gå till jobbet med feber istället för att nästa vecka tvingas jobba dubbelt så mycket.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama

No comments: