Saturday, February 28, 2009

Motsatsen till positiv utveckling

"folk vill inte ha det svårt, folk vill ha det lätt" ett Galenskaparna och After shave citat som tycks beskriva det politiska klimatet.

I vardagen får vi allt fler val. Elbolag och teleoperatörer finns in absurdum. Det finns så många val att man inte längre orkar välja. Men i politiken tycks de synliga valen smalna av. Läser Tommy Möllers analys av det i DN. Vi går mer och mer mot ett tvåpartisystem trots att det kryllar av mindre oetablerade partier. Endast på kommun och landstingsnivå verkar det möjligt för lokala initiativ att ta sig in och påverka.

Det gör mig lätt åksjuk när jag ser utvecklingen svuscha förbi åt fel håll. Som när man åker tåg och försöker räkna elstolparna man passerar. En avgränsad och till synes enkel uppgift som är helt omöjligt att genomföra.

Kanske för att jag är så trött på all politisk rapparkallja så känner jag mig uppfriskad av saker som Sören Wibes beslut att lämna Socialdemokraterna. Tyvärr för att han till skillnad från socialdemokraterna fortfarande på ett ideologiskt plan är socialdemokrat av den gamla goda skolan. Att det är gamla nyheter rör mig inte i ryggen. Det värmer den snarare. Jag försöker hitta personer som står för sina övertygelser, som inte vänder kappan efter oppinionens kastvindar. Som inte ägnar sig åt billigt röstfiske och snabba lösningar som sällan löser långsiktiga problem.. Har ni tips på fler beundransvärda ideologer så tipsa gärna. Allt för att hitta lite tro på mänskligheten och framtiden!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Bli en feminist supporter
Bli medlem i feministisktinitiativ, endast 300kr
Visst är det intressant?
Blogarama

2 comments:

Anonymous said...

Det är uppenbart att vi inte kan lita på MEDIA längre.

Samma gäller VALSIFFROR.

Anonymous said...

Mike säger:
Såg du att man får söka igenom folks datorer och mp3 spelare på flyplatserna nu?
Christian säger:
sorgligt
Mike säger:
mm sjukare än sjukt Hitler allover igen.
Christian säger:
känner mig lite kränkt
Mike säger:
Kraftigt kränkt skulle jag påstå.
Tänk om jag ska redovisa min nya uppfinning med en potentiell köpare i annat land och har den på min laptop
ska dom då rota igenom den??
Fyfan säger jag bara
Christian säger:
i USA så tar ju tullen datorer i beslag
Mike säger:
Men för i Helvete Vad i HELVETE
Christian säger:
För att ta en backup av disken
Mike säger:
Du... någon måste avrättas
Christian säger:
Man har en garanti på typ 2 månader
Calm the Monkey Mind And Awaken The Force Establish Contact Between Your Inner Guru And The Diciple säger:
Totallt Oacceptabelt
Christian säger:
innan dess behöver de inte lämna tillbaka datorn
Mike säger:
JA som jag sa någon tigger om stor stryk ordentligt
Christian säger:
Sjukt att vi accepterat så många lagändringar för sånt här.
Mike säger:
Vem ska ha stryk?
Christian säger:
lol Du är en soldat ju,,dessutom inte alla har tränat dödskamper och hemliga tekniker i 20 år och har ryggraden och stå för vad dom säger med handling.

Mike säger:
Ingen av oss som har röstat ja gällande lagförändringarna.
Christian säger:
Sant.
Mike säger:
Behöver bara namn och adress ger dom ett gott kok stryk dom sent glömmer.
Man måste agera och lära som man lever vettu.
Och man får inte tillåta sig påverkas av andra som inte kan något själva.
Man styr sitt eget liv, låt ingen lura i dig motsatsen.
Ingen ska få komma och säga säg si säg så gör si gör så tänk si tänk så ät detta men inte detta.
Man lär sig av sina egna misstag och lagen är en tolkningsfråga,, den som säger annat = Käftsmäll.
Christian säger:
Ibland tänker jag med sådana här politiska händelser att många är jävligt onda.
Mike säger:
Dom är väldigt vilsna.
Christian säger:
Dålig uppfostran typ.
Mike säger:
mm Ganska bortskämda ja,, typ guldsked i röven uppfostran.
Christian säger:
Det är ganska elakt med sådana ideer.
Mike säger:
jo sant , men det är för att dom är så vilsna och giriga.
Christian säger:
Kränkande mot resten av jorden.
Mike säger:
Jo kan man lugnt säga .
Så vad tycker du behövs göras?
Christian säger:
Varför skulle sådana här disskussioner INTE föras globalt, helt öppet?
Mike säger:
Exakt
För att dom gömmer massor horungarna.
Christian säger:
jag tror ändå på global demokrati
Ett bättre FN typ
Mike säger:
Helt klart en hemlig Nwo agenda vaddå låta fildelning vara orsaken till alla brott liksom.
Christian säger:
utan vetoländer

Mike säger:
Ahh vilket jävla rent skämtsystem
Christian säger:
ha ha
Mike säger:
Snart kan dom våldta en med rätten att man fildelar
Christian säger:
terrorism = fildelning..
Same same
Mike säger:
Exactly
Vi delar ut flyblad och väcker folket ,, billigt effektiv och bra,, finns många som inte är insatta som kommer få sig en riktig hurring.
Christian säger:
Du vet TPB-rättegången
Mike säger:
Sen är det bara vänta tills det sprider sig och folk smälter vad och varför det håller på blir som det blir.
yes vad är det med TPB Rättegången?
Christian säger:
Fan de har ju lyckats kontrollera medierna tom och skriver även om rättegången.
bra spelat
Mike säger:
Jepps det har dom gjort länge media ljuger mer än någon annan, vad ska man förvänta sig i ett land med fri bevisföring ,Men inte gammelmedia
Christian säger:
Jo sant står ju mycket sant på bloggarna om man ska jämföra med resterande media.