Thursday, February 19, 2009

Rea, rea, allt ska bort?

SL är inte intresserade av sin verksamhet. Näst på slaktbänken är SL kundtjänst. Tråkigt är att kundtjänst just nu fungerar otroligt bra. Varför kan det inte få fortsätta så?
Bara tanken på att flytta ut kundtjänst utanför Stockholm är ju absurd. Det är som att jag skulle sitta här och hjälpa folk i värnamo trots att jag aldrig varit där. Fast det förstås kan man flytta färdtjänste utomlands så är man kanske inte så intresserad av den aspekten. Och ska man nu vara krass. Om vi förlorar stora delar av bilindustrin och annan industri i denna kris hjälper det om vi flyttar fler jobb till utlandet? Är spara pengar det enda vi bryr oss om?

Precis som oppositionen säger så är det problematiskt att synpuntkter och klagormål inte går direkt till SL. Redan i spärren är det ur klagomålssynpunkt besvärligt att inte direkt kunna vidarebefodra klagomål till ansvariga. Men om man inte ens kan göra det till kundtjänst som har klagomursfunktionen utan att komma på avvägar hur ska det då gå med självkritik och utveckling?

Det är en sanslös privatiseringsiver som pågår. Nu ska delar av folktandvården också bort. Jag antar att planen är att inget ska finnas kvar vid eventuellt maktskifte 2010? För de gör ett förbaskad bra jobb på att skära bort alla verksamhet. Inte konstigt att folk är oroliga...


Bli en feminist supporter
Bli medlem i feministisktinitiativ, endast 300kr
Visst är det intressant?
Blogarama


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , ,

1 comment:

Mikaela Mars said...

Tror att det där med kundtjänsten inte kommer vara något problem. Faktum är ju att nästan alla kundtjänster man ringer sitter på ställen i landet man kanske inte väntar sig, och det är sällan något problem.

Dock alltid så jäkla onödigt och trist när människor förlorar jobbet, det är ju förlusten. Samtidigt, så blir det kanske en ort som Herrljunga eller Dorotea, där nya jobb typ aldrig dyker upp och där lokalhyror t ex är billigare, som plötsligt får chansen att bygga en kundtjänst istället.