Tuesday, February 17, 2009

Queer-bokrea

Otäcka och samtidigt fantastiska facebook inviterade mig idag till bokrea på normalförlag.
Detta var texten
Tisdagen den 24 februari är det dags igen. Bokrean startar. Men varje år är det samma problem. För lite rea och för litet och tråkigt utbud. Vi har löst det problemet. Klockan 00.00 natten till den 24 februari slår Normal förlag för första gången upp dörrarna till bokrean som skiljer sig. Till den spännande, normkritiska och väldigt queera bokrean. Så vill ni äntligen göra verkliga bokfynd? Kom hit!
Normal förlag ligger på Åsögatan 174, och hit hittar ni genom att ta buss 2, 3 eller 76 till Åsögatan, eller t-banan till Medborgarplatsen.Välkomna vid midnatt.

Undrade om det var lite exlusivt och hemligt men det ligger även på deras hemsida så alla kan komma och fynda.

Jag älskar bokrea. Jag brukar helt fräckt ladda upp med flera ex av böcker jag verkligen gillar och rekomenderar och sedan portionera ut som födelsedagspresenter och julklappar under året. Perfekt både för ekonomin men även ur ett tidsperspektiv. Man slipper ge bort hafsiga nödpresenter köpta i sista sekund och bidrar till spridandet av god litteratur i dess mest subjektiva bemärkelse.

Vilken bok skulle du bunkra upp med? Ge mig lite tips!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,
Bli en feminist supporter
Bli medlem i feministisktinitiativ, endast 300kr
Visst är det intressant?
Blogarama

No comments: