Thursday, July 10, 2008

Dag 4 etapp 2

Debatten gick mycket bra. Lustigt nog gick jag straxt efter och tog ett glas vin. Fast jag har ju aldrig försökt lura i ngn att jag är nykterist bara för att jag är för en restriktiv alkoholpolitik... Ligger ändå i lä med delar av mina meddebattörer på högerkanten som mer eller mindre satt och skröt om hur dom åker till Finland och Danmark och lastar hem sprit.

Moderata ungdomsförbundet, Centerpartiets ungdomsförbund var mest tongivande på den fronten och förespråkade slopat monopol, sänkt skatt anpassad till EU och legalisering av lättare droger. Det är så man blir mörkrädd.

KdU dubbelmoralade sig genom att först säga att vi ska stötta föräldrarna att se till att barn inte börjar med droger och alkohol (vilket i sig är vidrigt, lägga samhällets ansvar på föräldrarna, hur ska det gå med barn till missbrukare?), men sen sätter han sig och säger att han vill införa obligatoriska massdrogtester av skolungdomar eftersom annars så skulle föräldrarna inte tillåta det. Hur ska han ha det egentligen, kan eller kan inte föräldrarna hantera detta. Suck och stön!



Mp´s dag var trevlig. Marias tal gav kängor åt alla håll och som förväntat så var det mycket prat om miljön. Skarpt, bra och genomtänkt. Jag är mycket imponerad!



Pratbar efteråt, ganska intressant. Birger Schlaug är en skum typ bdw, gillade verkligen honom när jag var liten och medlem i grön ungdom, men saker förändras, just nu känns han mest som en gammal gubbe.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,



http://intressant.se/intressant
Blogarama




1 comment:

Birger Schlaug said...

Mer än så, jag är väl en gammal gubbe på 59 bast. Möjligen mer radikal än gröna glin...:-)
http://schlaug.blogspot.com/