Monday, July 07, 2008

Almedalen dag 1 etapp 2

Solen kom, vädret blev bättre och jag fick i mig lite mat. Jo, nog blev dagen bättre och bättre efter hand.
Fortfarande sjukt trött.

Lyssnade på Maudes tal. Till en början kan man ju säga att det märks att det inte är valår.
Mycket av det hon sa försvann också pga sättet på vilket hon pratar. Vi diskuterade detta och enades om att Maude håller tal så som man läser sagor för barn. Samma dramaturgi, samma sätt att öka och sedan sänka tempot, samma sorts röst.
Skillnaden är såklart att när hon säger något jag verkligen inte håller med om så finns det ingen vänlig hand som klappar mig och säger "lugn, det är bara en saga", för Maude är med och styr Sverige.

Har under kvällen upplåtit min älskade dator i hemsidans tjänst och låtit Samuel och Vronkan fixa och trixa med den. Därav extra sen sänggång och potentiell sömnbrist även imorgon.

Ser fram emot ny dag och frukostseminarium.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama

No comments: