Sunday, July 13, 2008

att packa och resa vidare

Morgonen ägnas åt att packa och städa. Detta är nackdelen med att hyra en lägenhet istället för att bo på hotell. Extra så eftersom jag verkligen avskyr att städa.
Nästa anhalt är västkusten och farmor och farfar, lite spännande med tanke på deras homofobi och inställning till min bisexualitet. Extra så eftersom jag i år tar med finaste flickvännen.
Det blir övernattning i Oskarshamn där jag faktisk aldrig varit förut, sen åker vi förhoppningsvis via jönköping och John Bauer museum. När jag var liten hade jag en bild av prinsessan Tuvstar vid tjärnen i mitt rum och en sagobok illustrerad av John Bauer så för mig är hans bilder inte bara vackra utan också en del av min barndoms fantasisagor och berättelser. Han har format min bild av hur ett troll ser ut, hur skogen är fylld av liv och hemligheter.


Generellt så var min barndom fylld av prinsessor, sagor och mystik. Och folk undrar varför jag trivs så i tiara.

Sitter fortfarande och skrattar lite år Lars Ohlys kommentar om FRAlagen och stadsministern. Vågar inte citera exakt men "Fredrik Reinfelt kallar sig för en lyssnade politiker, inte visste jag att han menade att han skulle avlyssna folket" ungefär. Fantastisk sak att säga. Är lite ambivalent till det talet, dels detta lysande och sedan "männsikor, kvinnor och barn". Suck.

Har höga förhoppningar på hotellsängen i Oskarshamn, blir det ett nytt helvetesgap så blir jag tokig!

läs även om John Bauer på wikipedia.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama

No comments: