Monday, July 07, 2008

Almedalen dag 1 etapp 1

3 på morgonen åker vi, färjan går 4.50. Jag har sovit ca 2h. Dödstrött.
På färjan försöker jag fixa med det tal jag ska hålla på tisdag. Förtfarande dödstrött.

Vi kommer ner i Visby hamn där vi i år har blivit förvisade med vårt tält, det regnar inte men det blåser hårt och det stackars lilla partytältet som vi köpte och hade förra året blåser nästan bort. Vi förankrar tältet så gott det går. Konstaterar att vi inte kan ha det stängt. Då kommer tältet lyfta som ett paraply och ge sig ut på egna äventyr. Suck!

Jag har vid detta lag lyckats bli genomvåt om fötterna, jag är stelfrusen och känner mig ganska opepp.
Åker till vårt lilla boende där jag noterar att jag och finaste flickvännen ska sova i världens kanske osovvänligaste bäddsoffa...
Min enda tanke är sömn. Bäddar i soffan, tar en varm dusch och kryper sedan ned. Men man får inte sova länge, det ringer och piper i mobilen. Något ska skrivas ut och ja...
Nu sitter jag och skriver ut, fixar med marginaler, byter ut bilder och försöker få det att funka.

Fortfarande mest sugen på att sova. Det spöregnade när jag gick och la mig. Nu är det uppehåll och förhoppningsvis kommer jag snart att rycka upp mig och bege mig ner på dalen och återkomma med mera pepp och mindre gnäll senare.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama

No comments: