Monday, June 01, 2009

Valuta för pengarna, en positiv adsenserapport

Idag kom 972,22kr in på mitt konto. Detta motsvarar 129,59 dollar.

På mitt adsensekonto är saldot nu 35 dollar vilket innebär att det endast saknas 65dollar till nästa utbetalning. I antal klick så skulle jag gissa att det motsvarar ca 140klick. Lite svårt att säga eftersom ett klick ena dagen är värt typ 1 dollar och en annan dag 0,2 dollar. Tror det har att göra med vilken annons och hur många gånger man klickar vidare på sidan. Men jag vet inget säkert. Jag tror att det funkar som exemplet nedan.

Exempel: om man klickar på en annons för IKEA och sedan kollar mailen så får jag kanske 0,2dollar. Men om man klickar på IKEA annonsen och tittar på olika former av Billy bokhyllor så kanske det blir 1 dollar.

Därför bör det vara i mitt intresse att blogga om sånt som genererar annonser som ni är intresserade av att surfa runt på. Men vad är det?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Bli en feminist supporter
Bli medlem i feministisktinitiativ, endast 30-300kr
Visst är det intressant?
Blogarama

Bookmark and Share

No comments: