Friday, June 19, 2009

Tunnelbanans logik är outgrundlig

Eller ja, främst den som kommer från våra kunder. Som nyss:

En kvinna kommer med packning och lägger sin hand på accessläsaren som självklart inte reagerar.
kunden: Kan du öppna?
Jag: jag måste se ditt färdbevis
Kunden: men jag har bråttom
Jag: tyvärr så måste jag ändå se ditt färdbevis det är mitt jobb
Kunden: men man måste ju kunna vara lite flexibel.
Jag: inte riktigt så flexibel är jag rädd.
Kunden visar kort och går iväg, sur och missnöjd med att jag gör mitt jobb..

Det lustiga är att samma kvinna antagligen är superarg på alla plankare som gör hennes månadskort onödigt dyrt men ser inte sambandet mellan högt plankande och slarvig visering. Det är ju inte som att det är dagens sista tåg heller. Vi har trafik dygnet runt just nu.

Bli en feminist supporter
Bli medlem i feministisktinitiativ, endast 30-300kr
Visst är det intressant?
Blogarama


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,


Bookmark and Share

No comments: