Wednesday, June 17, 2009

Gudrun får beröm för twittrande

Läser i DN ännu mer ros till Gudruns framfart på nätet. Men grejen med Gudun är ju egentligen inte så mycket nätet som synliggörande av vem hon faktiskt är genom nätet. Gudrun är generellt en person som tar sig tid till dialog med väljarna och som förklarar så man förstår. En av de vanligaste kommentarena till Gudrun handlade om att de förstod vad hon ville. Detta måste vara en grund i alla politisk kommunikation.

När jag läste på universitetet mitt i alla skumma teorier och skolor av tänkande så utvecklade jag min egen teori om kunskap. Om du inte kan förklara det för en 8 åring så har du inte fattat det själv. Teorin byggdes upp på min lilla syster Bybbelbob som då var i den åldern.
Oftast sitter man där i sin akademikerbubbla med en massa andra studenter med lika svåra analyser och tror att man har koll på läget. Men kan man inte förklara det utanför bubblan så vet man kanske inte riktigt vad man pratar om.

Samma tänkande går att applicera på politiken. Kan du inte förklara systemet, vad du har för ideologisk utgångspunkt för en 8 åring så kanske du behöver omvärdera hur bra koll du har på vad du menar...

Enligt denna undersökning ligger Fi även i toppskiktet vad gäller youtubefilmer om valet.

Här är några youtubefilmer som illustrerar detta exempel







Bli en feminist supporter
Bli medlem i feministisktinitiativ, endast 30-300kr
Visst är det intressant?
Blogarama


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , ,


Bookmark and Share

No comments: