Sunday, June 07, 2009

Jag känner mig som en vinnare


Men jag har otroligt svårt att förstå att det verkligen är över. Jag bara väntar på att någon ska ringa och kolla om jag vill dela ut foldrar, stå i en valstuga eller torgtala. Men det är inte långt kvar till nästa gång. Så här års 2010 kommer valrörelsen inför riksdagsvalet vara igång och banderoller, rosamålade byråer och tiggarbössor vara framme igen. Benen kommer vara trötta efter att ha delat foldrar i brevlådor och musklerna i ansiktet var slut efter att ha delat ut flyers med ett käckt ansiktsutryck i flera timmar. Nästa gång så behöver ni bara övertala 2 kollegor/vänner/släktingar att rösta på Fi så kommer vi in. Det är redan nu dags att bearbeta alla ni känner i glesbyggden att lägga ut valsedlar för oss i sin hemkommun. För oavsett hur bra vi är och hur mycket smarta saker vi säger så är sannolikheten att folk röstar på oss om det finns valsedlar obegripligt mycket större. Börja reka redan idag. Vem i din telefonbok bör i glesbyggden, vem känner någon som känner någon som... Ja ni hajjar!

2 comments:

Anonymous said...

Du är en hjälte som du kämpar, du och alla andra fior! Och helt rätt inställning av Gudrun Schyman när hon säger att detta projekt är ett arbete som ses på långsiktigt och där är faktiskt fi vinnarna!:-)Sakta men säkert går allt framåt.

meta said...

Heja dig och alla andra F!-människor som kämpat så i motvind. Det här är en bra bas inför nästa valrörelse om ett år. =)