Friday, August 15, 2008

ekonomiska mardrömmar

Inatt drömde jag att jag fick min lönespecifikation och att jag tjänat 36kr. Inte helt osannolikt med tanke på att jag inte jobbat i hela Juli. Jag har såklart sparat undan pengar för att täcka upp för detta. När jag idag går in på mitt konto så inser jag att det finns mindre pengar än jag räknat med och att jag spenderat mycket mer pengar än vad som är ok. Hur gick det till. Drömmen måste ha varit mitt undermedvetnas sätt att påminna mig om att inte shoppa... suck!

Mina stackars fonder ser inte heller så roliga ut men vilka fonder gör det nu för tiden? Nåja, det är mer än 1,5år tills jag ska röra dem så mycket hinner hända innan dess...

Suck, om jag kunde skulle jag jobba mer, men jag jobbar ju redan hela tiden eller så håller jag på med Fi, jag hinner knappt träffa finaste flickvännen och måste komma ihåg att jobba med projektet att återta mitt sociala liv.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama

No comments: