Monday, August 11, 2008

6-8h/natt

Det är alltså den tid som vuxna behöver sova varje natt. Hur går det? Mja... Har gäspat hela dagen, har sovit öäver 6h i natt men det är uppenbarligen inte nog. Det blir inte bättre av att först ha jobbat natt i helgen och sedan ska upp för tidigt morgonpass.

Har blivit regnad på flera gånger men nu är himmlen utanför skamlöst blå ochjag funderar på om mattan på balkongen kommer hinna torka innan nästa syndaflod...

Tänker på alla sommaröversvämningar som varit i Europa de senaste åren och börjar önska att jag bodde högst upp i huset. Funderar nu på att som säkerhetsåtgärd skaffa en såndär uppblåsbar liten roddbåt som jag kan förvara någonstans (inte i källaren). Fast nu kanske jag är lite för pessimistisk?

Drömmer om fina gummistövlar men tyvärr är alla skaft så smala att mina supermuskliga vader inte går i. Skitstövlar! Just nu är det antingen gympisar som gäller (fötterna blöta på 10min) eller högklackade kängor (oooont i fötterna). Måste köpa skor till vädret. Men när ska jag ha tid?
Misstänker lite deppigt att det kommer börja snöa innan jag har tid att köpa skor... Buhu.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama


No comments: