Monday, March 17, 2008

the trick is too keep breathing...

Sjunger Garbage, på en av skivorna jag nyligen överförde till datorn. Och det känns jävligt relevant just nu.

Jag jobbar som alla vet förmycket. Idag har jag funderat på om jag trots tidigare betänkligheter ska ha reklam på bloggen. Skulle inte skada att tjäna lite extra pengar på något jag ändå gör.
Jag tror det var Mae West som sa typ "kom på vad du är bra på och sedan hur du kan tjäna pengar på det". Och just nu så tänker jag att hon har en jävligt bra poäng. Om det är något jag borde tjäna pengar på är det att göra det jag är bra på. Sen är jag visserligen redan superduper bra på mina nuvarande jobb. Men det betyder inte att jag inte skulle gå över lik för ett mer stimulerande yrke. (eller ja, gå över lik kanske är en överdrift.. men jag skulle nog göra en hel del).

Har idag jobbar 15h i sträck och försöker verkligen att fortsätta andas... Vad skulle man inte ge för 6h arbetsdag?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,





No comments: