Sunday, March 16, 2008

Besatt av blocket.se

Som jag har gnällt om tidigare ska min lägenhet stambytas snart och jag känner en otrolig press och samtidigt en enorm entusiasm inför faktumet att jag därmed äntligen kan skaffa mig en enhetlig inredning fri från alla gamla möbler man fick när man flyttade hemifrån. Jag har spanat in garderobssystem och bokhyllor från IKEA för ca 10 000kr. Får se om jag lyckas spara ihop till det...

Men jag vill även ha lite unika saker. Därmed min nya besatthet av blocket. Jag älskar nämligen antika möbler, saker som ser gammaldags ut och divaner (nej inte sånna där platta utan riktiga kanapéer).
Jag har lyckats med att hitta en toppenfin bäddsoffa i en härlig guldgul för bara 600kr. Men det jag inte lyckats hitta är fina "emmor".


Det är otroligt frustrerande. Jag hittar massor av emmor men de är antingen på tok för dyra eller omklädda i de gräsligaste moderna tyger. Jag blir galen! Hittade en annons med praktiskt taget perfekta emmor men någon annan han såklart först.

Har snott denna bild från Blocket för att ge ett exempel på så gott som perfekta emmor. Kolla in nr 4.



Jag har även lärt mig lite saker av min tid på blocket

  • Jag mår illa när jag ser möbler i furu.
  • De flesta saker jag vill ha är på tok för dyra.
  • Folk tar hutlöst betalt för de underligaste saker.
  • Det finns förmånga begagnade barnvagnar på marknaden.
  • Folk har ingen smak.
  • Det finns inget gräsligare än skinsoffor från 80-talet.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama

No comments: