Thursday, January 31, 2008

Ljusare tider för unga på bostadsmarknaden

Det kanske inte går så snabbt som man kan önska men nu går i alla fall antalet bostäder för unga upp. Ungdom är man tydligen upp till 25år.

Jag kommer alltså inte att vara ungdom den 27mars i år. Spännade =) Jag undrar vad jag blir då? Vuxen är man väll redan vid 18? Eller är man bara myndig? Det var längesedan jag kände mig som en ungdom. Jag får en känsla av att i vår växande ungdomsfixering så höjer vi hela tiden ribban för vem som är ung, vilket är löjligt, man ska vara stolt över att man är vuxen och att man ser ut som man gör och lever som man gör.

Antalet anmälda ungdomsbostäder under 2007 var 145st, det är egentligen inte så många, fast som sagt prognosen säger att det väntas en ytterligare uppgång.

Det trista i det hel tycker jag är att vi ser hyresrätten som något för ungdomar som inte är etablerade på arbetsmarknaden mm, efter 25 ska man tydligen vara redo att köpa bostadsrätt, men vi behöver fler hyreslägenheter för folk i alla åldrar och lägenheter i alla storlekar. En ungdomslägenhet får max vara 30kvadratmeter... Och markanden för bostadsrätter känns inte helt stabil den heller..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama

No comments: