Saturday, April 28, 2007

Demo idag

Den sista lördagen varje månad är det Fi-manifestation på Segelstorg.
Temat är mäns våld mot kvinnor. De senaste gången har jag inte orkat hålla tal, men idag så tog jag ton. Lite improviserat men på det hela taget bra.

Efterår spånade vi lite tillsammans, bl.a. talade vi om att samla in pengar, värva medlemmar och om synliggörandet av mansrollen. Mycket konstruktivt blev sagt, hoppas att vi tar det till en praktisk nivå snart.

Efter detta gick jag, Veronica och Samuel och åt kina-mat och pratade ännu mer. Underbart! Skickade med Samuel lite F! smycken att sälja i Umeå, så om någon sugen Ume-fia läser detta så vet ni vem ni ska kontakta =)

1 comment:

Mikael said...

roligt med synliggörande av mansrollen! jag har just lite lästema om maskulinitet. avslutade häromdagen "no tears for queer" och har nu gett mig på "med uppenbar känsla för stil". vidare är ju r.w. connells bok maskuliniteter skitbra.

ännu bättre hade varit om man kunde kombinera kunskaperna...!