Thursday, April 26, 2007

Csn

Det första jag ska göra imorgon är att gå upp och skriva en överklagan till csn. Har fått ett återkrav på ca 14 000kr, pengar jag inte har, inte har haft och inte tror att jag borde behöva betala tillbaka. Enligt personen jag pratade med i telefon borde mitt återkrav bli ca 7000-8000kr, hur kan det vara så stor skillnad?

Jag har alltid hatat denna klausul i studiemedelssystemet som kallas för fribeloppet. Det är bara elakt, om jag pallar att jobba, behöver pengarna eller har ett bra betalt sommarjobb borde jag inte straffas för detta så länge jag tar mina poäng. Vems rätt är det att avgöra hur mycket pengar jag behöver? Och vem i hela friden bestämde att det jag tjänar under sommaren ska räknas in? I det stora hela som borde det som räknas vara att jag uppfyller min del av avtalet dvs att jag tagit mina poäng, eller?

Under tiden min överklagan behandlas måste jag komma på ett sätt att tjäna in ytterligare 7000kr utan att bli helt utmattad på kuppen...

No comments: