Wednesday, March 18, 2009

Försök till förändring

Jag ser över mitt liv och gör små justeringar här och där. Försöker skapa mer tid för mig själv. Maximera utdelningen av min insats.
Ett steg i detta är att jag just nu ser över möjligheterna att byta uppdrag. Vísserligen inom samma företag men ändå. Nära som företag har alltid funkat bra för mig. Lönen är inte optimal men det stöd man får, de utbildningsmöjligheter det innebär och den anda som råder gör att jag hellre tar den lägre lönen.

Byta brasch är såklart en tanke. Men med arbetsmarknadens tillstånd och faktumet att mitt tankefokus ligger på Fi och valrörelsen så är detta en bra mellanväg.
Att byta yrke skulle kanske också göra att jag inte längre kunde jobba på utbildningsenheten på veolia och det vill jag verkligen, verkligen göra. Jag håller fast vid det så gott jag kan. Där ser jag verkligen möjligheter att växa som person både privat och proffessionellt. Jag har redan fått ut mycket av att undervisa, att observera mina kollegor och de interna utbildningsmöjligheter jag har haft.

Att ha två jobb är knepigt. Båda företagen ser mig tack och lov som ett tillgång och jobbar vid behov runt lite så att allt ska klaffa. Det är inte alla företag som skulle göra. På många sätt har jag tur!

Det primära målet just nu är att må bättre, ta tag i överarbetandet och sömnbristen. Jobba på kost och motionsvanor. Bejaka mina vänner. Låter som klyschiga nyårslöften men jag säger bara vad jag vill och hoppas.

Bli en feminist supporter
Bli medlem i feministisktinitiativ, endast 30-300kr
Visst är det intressant?
Blogarama

1 comment:

meta said...

*peppar*