Thursday, January 29, 2009

Feber eller när är man tillräckligt sjuk

Jag är en typisk arbetsnarkoman. Jag sjukskriver mig när jag börjar se svarta prickar framför ögonen eller febern gör mig så yr att jag inte kan stå upp och inte en sekund innan. På något sätt brukar jag med ren viljekraft tvinga mig själv att inte bli för sjuk. Utom när jag är ledig och äntligen har tid att vara sjuk, då brakar helvetet lös.

Som om inte det var nog så är jag mycket skeptisk till om jag trots allt är sjuk nog. Kan jag släpa mig till coop för att köpa mat, är jag verkligen sjuk nog? Om jag sover halva dagen och sen orkar diska, är jag verkligen sjuk nog?

Alla kan se att det är ett ohälsosamt beteende men vad gör man? Just nu ligger jag hemma med feber och funderar på att handla juice och annat hälsosamt, men om jag orkar det finns det en risk att jag resten av dagen känner mig usel för att jag inte jobbar, jag har ju trots allt "bara" feber och ont i halsen?

Suck på mig!

Bli en feminist supporter
Bli medlem i feministisktinitiativ, endast 300kr
Visst är det intressant?
Blogarama

I denna artikel kan ni läsa lite om fler knäppisar som inte sjukskriver sig... Kolla även in denna diskussion

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

No comments: