Friday, January 02, 2009

2008 års vardagsglädje

Efter 2 dagar av bråkande med datorn och blogger så kan jag äntligen presentera en sammanfattning av vardagsglädjen under 2008. En kavalkad av bilder, några som ni har sett och en del nytt!

Det finns anledning att le eftersom:
Det finns en tiarafeminist
Som fått förtroendet att vara ordförande för Fi Region Stockholm
tillsammans med en fantastiskt styrelse!
Att det verkar jobba en genusvetare på granit vid hötorget
Att det finns ett feministiskt initiativ
Att ens samordnarkollegor gärna ställer upp och roar!

Stockholm Pride
Kreativitet

Stockholm Stad som gör något vettigt
Skojjiga skyltar

Träningsmotivation
Ny syn på saker
Min nya symanskin
Kuliga feministtröjor

3 comments:

Anonymous said...

Å, vilka häftiga bilder! Heja och kram!

FumikoFem said...

Positiva och ja häftiga bilder :)

Symaskins bilden påminner mig om att jag har tänkt flera gånger på att sy något eget.

Och bilden på feminist tröjorna påminner mig om att jag skulle vilja ha några! Dock skulle jag helst vilja ha en rosa tröja, eller liknande färger.

tiarafeministen said...

FumikoFem: Om tröjorna inte finns exakt så som du vill ha dem så kan du ju testa med textilfärg eller sånna där ark man skriver ut på och sedan stryker fast. Finns på panduro!

Maria: kram tillbaka!