Monday, June 09, 2008

Skönt att det regnar

Imorse när jag skulle gå till jobbet så regnade det. Men jag gnällde inte, jag svor inte, jag förbannade inte mitt val av tunn jacka. För regenet behövdes verkligen!
Tror inte det gått en dag sen solstinget började som jag inte hört eller sett brandbilar, läst om eldningsförbud, grillförbud och stora bränder. Sverige började brinna och nu räddar regnet det som räddas kan. Regnet kan tyvärr inte på egen hand släcka skogsbranden i Sigtuna men förhoppningsvis kommer det bli färre bränder framöver.

Igår släckte jag en brand i en stor askkopp, fy fan vad äckligt det luktar, blä! Folk måste verkligen ta ansvar när de fimpar så att all glöd är borta annars blir det ett släckande och ett stinkande för oss andra.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

http://intressant.se/intressant
Blogarama

No comments: